Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Μεταφορείς: Κινητοποίηση έξω από τη Βουλή



Δυναμικό παρόν έδωσαν στο κέντρο της Αθήνας, όπου και πραγματοποίησαν πανελλαδική διαδήλωση, οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, ξεκινώντας από την Ομόνοια και καταλήγοντας στη Βουλή.
Τα φορτηγά παρέμειναν στα μπλόκα, ενώ τη σημερινή κινητοποίηση επόπτευαν τέσσερις εισαγγελείς με σκοπό, εάν υπάρξουν αυτεπαγγέλτως διωκόμενα αδικήματα, να ακολουθηθεί η αυτόφωρη διαδικασία. Ισχυρή παρουσία έχουν και οι αστυνομικές δυνάμεις.

Οι διαδηλωτές φώναζαν συνθήματα εναντίον της κυβέρνησης και ανέμιζαν ελληνικές σημαίες, ενώ νωρίτερα και κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φορτηγών, Γιώργος Τζωρτζάτος, δήλωσε ότι:

«χρησιμοποιήθηκαν γκεμπελικές μέθοδοι για να καμφθεί το φρόνημά μας. Με τη μεταρρύθμιση στον κλάδο, χωρίς μέριμνα για τους νέους μεταφορείς και γι αυτούς που συνταξιοδοτούνται και χωρίς τους ίδιους μεταφορείς, η ελληνική κυβέρνηση πουλάει την ελληνική μεταφορά σε ξένα χέρια».

Παράλληλα ο κ. Τζωρτζάτος κάλεσε στους συναδέλφους του να μην γίνουν υπάλληλοι των πολυεθνικών και έκλεισε την ομιλία του με τη φράση «μολών λαβέ».

Στόχος των διαδηλωτών ήταν η επίδοση ψηφίσματος στον αρμόδιο υπουργό, σύμφωνα με το οποίο ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου, που προβλέπει την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους και τίθεται αύριο προς ψήφιση. Όπως έγινε γνωστό, το ψήφισμα παρέλαβε ο πρόεδρος της Βουλής και εκτός από τον κ. Τζωρτζάτο η αντιπροσωπεία αποτελείτο από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Θεσσαλίας, κεντρικής Ελλάδας και δυτικής Μακεδονίας, Βασίλη Τζιμοράγκα, τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας των Βυτίων Υγρών Καυσίμων Γιώργο Τσάμο, τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εύβοιας και Βοιωτίας Θεόφιλο Καρκαλή και τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Βορείου Ελλάδας Ντίνο Κιρκιλή.

Σήμερα στην ολομέλεια της Βουλής ξεκινάει η συζήτηση για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών και αναμένεται να ολοκληρωθεί με την ψηφοφορίας, αύριο Τετάρτη. Ορατό είναι το ενδεχόμενο της διανυκτέρευσης των μεταφορέων έξω από τη Βουλή, αιτούμενοι την απόσυρση του νομοσχεδίου.

Τουλάχιστον 1.000 φορτηγά και βυτιοφόρα παραμένουν στα 210 μπλόκα του λεκανοπεδίου, ενώ σύμφωνα με καταγγελίες ιδιοκτητών, τους εμποδίστηκαν στα διόδια εισόδου της Αθήνας να φτάσουν στο κέντρο από την αστυνομία, η οποία προφασιζόμενη ελέγχους καθήλωσε τα φορτηγά στα διόδια.

«Είμαστε αποφασισμένοι να ψηφίσουμε το νόμο», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής, για να συνεχίσει λέγοντας ότι «το νομοσχέδιο διασφαλίζει την κοινωνική δικαιοσύνη και τη διαφάνεια».
Tα επίμαχα σημεία της αντιπαράθεσης

* Πρώτο σημείο αντιπαράθεσης, είναι η πρόβλεψη για μηδενισμό της άϋλης αξίας της αδείας, μετά την πάροδο της 3ετούς περιόδου προσαρμογής των επαγγελματιών στο νέο καθεστώς. Οι μεταφορείς ζητούν από την κυβέρνηση να παραμείνει στο τέλος αυτής της περιόδου το 35% της αξίας της άδειας, η οποία πριν από λίγο καιρό κόστιζε από 200 έως 300 χιλιάδες ευρώ.

* Δεύτερο σημείο, είναι το αίτημα των μεταφορέων να παραταθεί από 3 σε 5 χρόνια η περίοδος προσαρμογής, ώστε να έχουν το χρόνο να οργανωθούν καλύτερα στα νέα δεδομένα που προβλέπει ο νόμος. Επιπλέον τονίζουν ότι στην ουσία δεν είναι τρία χρόνια, αλλά 27 μήνες, καθώς η περίοδος προσαρμογής δεν αρχίζει από την ψήφιση του νομοσχεδίου, αλλά από την αρχή του 2010.

* Τρίτον, θεωρούν ότι με το άνοιγμα της συγκεκριμένης αγοράς θα μπορούν να έλθουν στην Ελλάδα πολυεθνικές εταιρίες, οι οποίες με μηδενική αξία της αδείας θα δημιουργήσουν μεγάλες εταιρίες, παίρνοντας από αυτούς το μεταφορικό έργο.

Ο Δ. Ρέππας στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ

Απαντήσεις σε όλα αυτά τα θέματα έδωσε ο κ. Ρέππας, ο οποίος μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ, εξήγησε ότι «δεν πρόκειται να δοθεί παράταση στην περίοδο προσαρμογής, γιατί κάτι τέτοιο θα διαιώνιζε για ακόμη δύο χρόνια την ίδια κατάσταση». Δήλωσε επίσης ότι έδωσε μάχη με το μηχανισμό στήριξης για να αποσπάσει αυτή την τριετή περίοδο προσαρμογής, καθώς η τρόικα ζητούσε επίμονα να αρχίσει άμεσα η εφαρμογή του νόμου.

Σε ότι αφορά το ύψος της αδείας και την παραμονή του 35% που ζητούν οι μεταφορείς, ο κ. Ρέππας το απέκλεισε, λέγοντας ότι κάτι τέτοιο είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου για το άνοιγμα ενός κλειστού επαγγέλματος, ενώ παρέχεται η δυνατότητα σε όσους επαγγελματίες μεταφορείς το επιθυμούν να διατηρήσουν το καθεστώς του αυτοαπασχολούμενου μέχρι το 2023, αν νομίζουν ότι έτσι θα παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Οι παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας πρεπει να αντιμετωπιστούν, δήλωσε στη ΝΕΤ 105,8 ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, προσθέτοντας πως όταν η αγορά είναι ανοιχτή, ο κίνδυνος να δημιουργηθούν καρτέλ μειώνεται. Συγκεκριμένα δήλωσε ότι: «Καρτέλ είναι ενδεχόμενο να δημιουργηθούν εκεί που η αγορά είναι κλειστή, εκεί που είναι λίγοι οι παίκτες. Εμείς ανοίγουμε την αγορά και παρέχουμε τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να έχει κάτω από στοιχειώδεις προϋποθέσεις που προβλέπει ο ευρωπαϊκός κανονισμός 1071, τη δυνατότητα να ενταχθεί στο επάγγελμα».
Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης

Επίσης στη ΝΕΤ 105,8, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Χρήστος Ζώης, εξέφρασε ενστάσεις για τον τρόπο που χειρίστηκε η κυβέρνηση το θέμα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων.

Ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης δήλωσε ότι «το ΠΑΣΟΚ κατάφερε με τους σχεδιασμούς του ένα σημαντικό μεταρρυθμιστικό εγχείρημα να το μετατρέψει σε κεφαλαιώδες πρόβλημα για τον ελληνικό λαό, για την ελληνική κοινωνία.
Επέλεξε έναν πρόχειρο τρόπο για να τρέξει μία μεταρρύθμιση και τα επίχειρα τα πληρώνει ο ελληνικός λαός. Τινάζει τα πάντα στο αέρα».

Ο εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ, Κ. Αϊβαλιώτης δήλωσε: «Το υπάρχον σύστημα δεν είναι το ιδανικό. Αυτό, όμως, που εισηγείται η κυβέρνηση δεν είναι σίγουρο ότι θα είναι καλύτερο. Αναφορικά με τις ακραίες μορφές κινητοποιήσεων ο ΛΑ.Ο.Σ είναι παγίως εναντίον».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης δήλωσε ότι η κυβέρνηση πρέπει εδώ και τώρα να προχωρήσει σε διάλογο με τους ενδιαφερόμενους για να βρεθεί διέξοδος.

Η Δημοκρατική Αριστερά αναφέρει σε ανακοίνωσή της: «Η πολιτική του πελατειακού κράτους, με τα αδικαιολογήτως κλειστά επαγγέλματα, πρέπει να πάρει τέλος. Ζητήσαμε από την κυβέρνηση και τους εκπροσώπους του κλάδου των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, με εξαντλητικό διάλογο, να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα, διασφαλίζοντας όσους απέκτησαν άδειες, πρόσφατα, καταβάλλοντας υπέρογκα ποσά. Για τη Δημοκρατική Αριστερά, η εξασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και της καθημερινότητας των πολιτών, είναι πρωταρχική».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

You might also like:

Related Posts with Thumbnails