Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

BMW 325i Convertible: Σκληρό μέταλλο

Η εικόνα του αμαξώματος δεν έχει επί της ουσίας διαφοροποιηθεί σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Ο ανασχεδιασμός των προφυλακτήρων, των φωτιστικών σωμάτων και ορισμένων μεταλλικών επιφανειών όπως το καπό, δεν μεταβάλλουν τα δεδομένα  



Πριν από τέσσερα χρόνια η Σειρά 3 Convertible αποτελούσε την πρώτη BMWπου εγκατέλειπε την παραδοσιακή υφασμάτινη οροφή για χάρη ενός σύνθετου μηχανισμού αναδίπλωσης μεταλλικών τμημάτων.
Παρά τις αρχικές ενστάσεις για την επιλογή του Βαυαρού κατασκευαστή, το πρώτο καθαρόαιμο Coupe Cabrio στην ιστορία της BMW κατάφερε -χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία μάλιστα- να κάμψει τις αναστολές όλων αυτών που μέχρι τότε δήλωναν ορκισμένοι εχθροί του… μετάλλου.
Το ελκυστικό παρουσιαστικό του, το οποίο διατήρησε τις τυπικές αναλογίες ενός soft top cabrio, προσπερνώντας με ιδανικό τρόπο τους οδυνηρούς σχεδιαστικούς συμβιβασμούς που κατά κανόνα επιβάλει η σκληρή-αναδιπλούμενη οροφή, κέρδισε από την πρώτη στιγμή τις εντυπώσεις.
Το ίδιο και το ικανότατο πλαίσιο, που δεν θέλησε να κρυφτεί πίσω από τη δεδομένη απουσία σταθερής οροφής ώστε να δικαιολογήσει μια πιθανή υποβάθμιση των δυνατοτήτων του, αλλά αντιθέτως προίκισε με τα απαιτούμενα εφόδια μια ξεκάθαρα οδηγοκεντρική πρόταση.
Χωρίς, λοιπόν, η πορεία της Σειράς 3 Convertible να επιβάλει το ριζικό επαναπροσδιορισμό της, οι αλλαγές στην πρόσφατα ανανεωμένη εκδοχή του βαυαρικού CC δεν προσθέτουν τίποτα στη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του.
Ακόμη και οι σχεδιαστικές παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στις επιφάνειες του αμαξώματος απαιτούν αρκετή προσπάθεια για να εντοπιστούν και να απομονωθούν.
Τα φωτιστικά σώματα, η κεντρική εισαγωγή αέρα, οι πτυχές του καπό και οι προφυλακτήρες δηλώνουν με ξεκάθαρο τρόπο την πρόθεση του κατασκευαστή να διατηρήσει τις ισορροπίες ανάμεσα στο παρελθόν και στο μέλλον του αυτοκινήτου.
Την αίσθηση ότι οι Γερμανοί δεν θέλησαν να πρωτοτυπήσουν, επιχειρώντας την πλήρη παραμετροποίηση των χαρακτηριστικών της δημοφιλέστατης 3άρας, επιβεβαιώνει μεταξύ άλλων ο τετραθέσιος θάλαμος επιβατών.
Ο εκσυγχρονισμός του ηλεκτρονικού, κατά κύριο λόγο, εξοπλισμού, δεν μεταβάλλει επί της ουσίας τα δεδομένα, αν και στην πράξη οι εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας που απέκτησε το σύστημα διαχείρισης των συσκευών ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αποδεικνύονται εξαιρετικά χρήσιμες.
Κατά τ’ άλλα η ποιότητα κατασκευής διατηρείται σε κορυφαία επίπεδα, αποτελώντας την καλύτερη δυνατή βάση για να υποστηρίξει κανείς το πολυτελές προφίλ του τετραθέσιου Coupe Cabrio.
Σε επίπεδο πρακτικότητας, πέρα από τις τέσσερις ανεξάρτητες θέσεις που θα συναντήσεις στο εσωτερικού του αυτοκινήτου, καθοριστικός είναι και ο ρόλος του χώρου αποσκευών, ο οποίος ξεκινά από τα 350 λίτρα και περιορίζεται με την αναδίπλωση-αποθήκευση της μεταλλικής οροφής στα 210.
Γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι δεν έχεις να κάνεις με την βασική έκδοση του αυτοκινήτου, αυτή δηλαδή που εξοπλίζεται με το δίλιτρο μοτέρ των 170 ίππων, αλλά με έναν εξακύλινδρο κινητήρα 2.996 κ.εκ., δεν θα αργήσεις να αναζητήσεις τις δυνατότητες της "ανοικτής" Σειράς 3 στην άσφαλτο.
Στην πραγματικότητα η ονομαστική ισχύς των 218 ίππων αποδεικνύεται απλώς επαρκής για τα δεδομένα ενός τρίλιτρου μοτέρ, πόσο μάλλον όταν τα 270 Nm μέγιστης ροπής… εγκαταλείπουν την εκρηκτικότητά τους στα σύνθετα γρανάζια του εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου.
Στον αντίποδα, βέβαια, ο μετριοπαθής ρόλος του ατμοσφαιρικού συνόλου των 3,0 λίτρων λειτουργεί ανταποδοτικά, περιορίζοντας σημαντικά τις ενεργειακές απαιτήσεις του βαυαρικού τετράτροχου.
Σύμφωνα με την BMW 7,9 λίτρα καυσίμου αρκούν ώστε η Σειρά 3 των 1.760 κιλών να διανύσει την απόσταση των 100 χιλιομέτρων, την ίδια στιγμή που η διαδικασία του "0-100" ολοκληρώνεται σε 8,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 243 χλμ./ώρα.
Τη δεδομένη ισορροπία δυνάμεων που χαρακτηρίζει την έκδοση αναλαμβάνουν να επικυρώσουν και οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων.
Με την άνεση να βρίσκεται ανάμεσα στις αδιαπραγμάτευτες προτεραιότητες της "3άρας", οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα είναι σε κάθε περίπτωση δικαιολογημένες.
Αντίστοιχα, το ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης μπορεί να έχει περιορίσει τον όγκο και την ποιότητα των πληροφοριών που μεταφέρει στα χέρια σου, ωστόσο, απέχει από το να χαρακτηριστεί ανεπαρκές ή υποδεέστερο των προδιαγραφών του αυτοκινήτου.
Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός αυτόματου κιβωτίου που εναρμονίζεται με την ίδια, μετριοπαθή "συμπεριφορά" του συγκεκριμένου μοτέρ, τότε εύκολα συμπεραίνεις ότι η 325 Convertible επενδύει κυρίως στο πολυτελέστατο προφίλ ενός premiumCC.
Από την άλλη πλευρά, η ικανοποιητική ακαμψία του πλαισίου και η μετάδοση της ισχύος στους πίσω τροχούς ενισχύει την θέση του γερμανικού τετράτροχου ανάμεσα στις συνήθως συντηρητικές προτάσεις της κατηγορίας του.
Είναι ξεκάθαρο, λοιπόν, πως η 325i με τους 218 ίππους είναι η έκδοση που θα επιλέξεις συνυπολογίζοντας κυρίως τα οικονομοτεχνικά στοιχεία που την χαρακτηρίζουν και όχι μια επιλογή καρδιάς όπως π.χ. τα δύο ισχυρότερα σύνολα 3,0 λίτρων, απόδοσης 272 και 306 ίππων, με το τελευταίο να συνδυάζει τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου με έναν υπερσυμπιεστή καυσαερίων τεχνολογίας twin-scroll.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

You might also like:

Related Posts with Thumbnails